Sommaren i Baptistkyrkan

Sommaren är här och vi kommer i Baptistkyrkan att fira Gudstjänst under sommaren tillsammans med Immanuelskyrkan. Vi kommer att rotera mellan Baptistkyrkan, Immanuelskyrkan och sommarhemmet, enligt schemat nedan. Vi får alltså fira gudstjänst tillsammans med andra, på plats! Det är ju fantastiskt! Det kan tyckas smidigt att kunna fira gudstjänst när som helst när den sker digitalt, men det är ändå något helt annat att få träffa varandra på riktigt. För att underlätta och ändå vara fortsatt försiktiga uppmuntrar vi alla att ta med en egen fikakorg, men skulle du inte ha fika så är det säkert någon som delar med sig, och i Baptistkyrkan finns lite portionsförpackat fika utifall att.

Om du inte har möjlighet att vara med på gudstjänsterna kan du lyssna på predikningarna från Baptistkyrkan i efterhand via hemsidan. Du klickar helt enkelt på rubriken Predikningar och andakter (eller den här länken) i menyn och väljer den predikan du vill lyssna på. Den senaste ligger överst. Du kan välja mellan att lyssna direkt från hemsidan eller att ladda ner ljudfilen.

Immanuelskyrkan bjuder också in till bön på tisdagar kl.10.00 i Immanuelskyrkan och till tipspromenad i sommarhemmet varje onsdag kl 18.00 under sommaren.

Den 13-15 Augusti är det tonårshajk.

Varmt välkomna att dela gemenskapen under sommaren!