Vem är Jesus?

Välkommen till söndagens gudstjänst den 25 april. Idag predikar Emelie Gunnarsson över temat Vem är Jesus? och för musiken står Dawid Wahlström, Gustav Pettersson och Fredrik Arvidson.

Den 25 april är det bön- och insamlingsdag för det nationella arbetet inom Equmeniakyrkan. ”Där två eller tre är samlade i mitt namn är jag mitt ibland dem” säger Jesus i Matt 18:20. Varje församling, oavsett hur stor eller liten, är en plats där vi kan möta honom.

Därför är det viktigt att vi tar ett gemensamt ansvar för att den lokala församlingen får det stöd den behöver. Församlingsutveckling, utbildning, migrationsarbete, evangelisation, församlingsgrundande och så mycket mer.

Mer information om insamlingen hittar du här.

Vi visar också att vi hör ihop genom att be för varandra. Varje församling, oavsett hur stor eller liten, får en annan församling att be för och blir, i sin tur, buren i förbön av en annan församling. Västerledskyrkans församling i Enskede ber för oss och vi tänker särskilt i våra böner på Equmeniakyrkan Järnskog i Koppom.